Start 2 Run #20, van nul beginnen!

Wow, om terug te gaan naar het laatste looptochtje, moet ik toch wel al een eind terugbladeren in mijn agenda. Mijn conditie ging in vrije val in de afgelopen maanden. Ik geef de schuld aan een te drukke agenda en vooral het slechte weer. Maar een week of 2-3 heb ik al m’n moed bijeengeraapt en herbegon ik.

IMG_4236

Ik voelde al een tijdje dat m’n conditie echt niet goed was. In plaats van dus uit te vissen welke les ik wel zou aankunnen, herbegon ik gewoon. Het niet moeilijker maken dan het is. Gewoon starten met les 1 en dan zien waar ik zou uitkomen. En dus deed ik dat. Een geslaagde test. Want ok, de conditie was niet meer wat ze geweest was maar ze ook minder slecht dat ik zelf dacht. En dat was toch wel een kleine meevaller.

Die eerste weken gaan vrij vlot. De statistieken zijn beter dan bij mijn herstart vorig jaar. De ‘rustperiode’ was ook een stuk korter. In mijn loopminuten haal ik toch vrij makkelijk 9 à 10 km/u. Een opsteker voor mezelf toch echt wel. Want ik had nooit gedacht dat ik dat zou halen.

Ondertussen heb ik les 8 al achter de rug. En blijft alles goed gaan. De eerste lessen had ik een opspelend scheenbeen maar die pijntjes blijven intussen gelukkig uit. Ook in de blokjes van 4 minuten kan ik mijn tempo goed blijven vasthouden. Ik probeer ook echt momentjes in mijn agenda te voorzien om te gaan lopen. Liefst 3 à 4 per week. Om alles goed te kunnen blijven onderhouden en gewoon verder op te bouwen.

Stiekem wil ik terug doelen stellen. Toch nog eens een loopevenement meelopen. Maar vorig jaar heeft me geleerd niet te enthousiast te zijn en gewoon te zien wat komt. Ik zou al gewoon gelukkig zijn om eens een paar keer die 5km vlot uit te lopen. Dus laat dat nu gewoon mijn eerste doel zijn!

Hoe staat het met jouw sportieve prestaties?

Advertenties

7 gedachtes over “Start 2 Run #20, van nul beginnen!

  1. Super! Toch leuk hè, als je zo weer aan het sporten gaat.
    Ik heb zelf gerevalideerd van januari tem maart, en ben daarna gestart met fietsen, met een schema dat ik op het internet vond. Gewoon recreatief, de intervaltraining laat ik voor wat ze is, ik wil gewoon weer een aantal uren kunnen fietsen, ergens iets van een 40 à 60 km, maakt niet uit. Vorige donderdag fietste ik 27 km, het verste dat ik gefietst heb in heel lang. En het voelt zo goed aan. En ik vind het ook zo zalig, en dat is belangrijk, ik amuseer me.
    Veel succes met het opbouwen!

    Liked by 1 persoon

  2. Het is er nog niet van gekomen hier… ik wil het wel… maar mijn lichaam is zo moe van onze verhuis dat ik er nog geen zin in heb. De komende week is het de eerste week dat we eens thuis zijn… dat wordt een weekje rust en daarna ga ik er voor… hoop ik 😉

    Liked by 1 persoon

  3. Wat goed dat je terug herbegonnen bent! Hier ligt het sporten een maand stil door blessures. En daar baal ik enorm van. Dus stilletjes ben ik aan het aftellen naar midden mei en duim ik dat mijn conditie na die maand niet weg gaat zijn.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s